نقش رنگ چیست؟
رنگ ها معناهای خاصی دارند، اما این معناها دائمی نیست. این معانی در طول قرن ها به رنگ ها اختصاص داده شده است و ممکن است همین رنگ ها دوباره معناهای مختلفی پیدا کنند.رنگ میتواند یک ابزار ارتباط بصری مهم باشد که می تواند بر روانشناسی بیننده در سطحی نیمه هشیار تاثیر بگذارد.
رنگ یک ابزار روانشناسی کاملا قوی در طراحی لوگو است. رنگ می تواند پیام های مثبت و منفی را بفرستد، مردم را به خرید کردن ترغیب کند یا از خرید منصرف سازد و اعتماد را کم یا زیاد کند. یک انتخاب مناسب رنگی بر تقویت و یا تضعیف طراحی لوگو شما تاثیرگذار است بنابراین رنگی درست برای لوگوتان انتخاب کنید تا شما را در ایجاد مفاهیم گوناگون یاری کند، رنگ های مختلف در اجتماع های گوناگون به یک معنی نمیباشند بلکه معانی مختلفی دارند.
انتخاب تنها یک رنگ کنترل بیشتری در اختیار شما قرار میدهد تا بتوانید لوگوتان را آنطور که می خواهید در چشم مردم جلوه کند، و می توانید آن رنگ را به عنوان مشخصه آن نام تجاری قرار دهید. بنابراین رنگ نقشی مهم در به خاطر ماندن برند در ذهن بیننده دارد.
یک تفسیر شخصی از رنگ به عواملی مانند سن، ملیت، حرفه، علاقه، و اولویت های شخصی بستگی دارد. شما باید به طور کامل درک دقیقی از هدف افراد مورد نظرتان داشته باشید. زمان مواجهه با یک محصول جدید، رنگ و ظواهر بصری (۹۳%) دیگر عوامل مانند بافت (۶%) و صدا و بو (۱%) در ذهن مصرف کننده باقی می ماند. ۸۵% از خریداران می گویند که رنگ یکی از دلایل اصلی آن ها براای انتخاب و خرید میباشد. دیگر تحقیقات نشان داده است که رنگ شناسایی یک برند را بیشتر از ۸۰% بالا می برد.
در ادامه میتوانید یک راهنمای اولیه برای روانشناسی رنگ را ملاحظه بفرمایید.

 

قرمز

 

قرمز رنگ جلب توجه است.همچنین از آن برای به هیجان آوردن مردم نیز استفاده میشود . قرمز برای ایجاد احساس فوریت استفاده می شود و ضربان قلب بیننده را بالا می برد.

 

صورتی

 

صورتی از آرام ترین رنگ هاست. ممکن است شنیده باشید که بعضی وقت ها زندانیان را در سلول های صورتی قرار می دهند زیرا  رنگ صورتی میزان عصبانیت و تهاجم را کم میکند. صورتی برای خریداران سنتی جذاب است.

 

آبی

 

آبی ایجاد احساس اعتماد وامنیت می کند. آبی رنگی است که از فاصله های بسیار دور همم  دیده می شود. دلیل آبی بودن چراغهای فرودگاه ها به همین علت میباشد.آبی سلطنتی، خریدارانی که عجله دارند را مجذب می کند و برای محصولات پاک کننده مناسب است، سرمه ای خریدارانی را که به بودجه شان اهمیت میدهند را مجذوب می کند و برای لوگو های سازمانی و شرکتی مناسب تر است. آبی رنگ مورد علاقه بیشتر مردم است.

 

زرد

 

رنگ زرد در اکثر موارد توجه کسانی را جلب می کند که فقط به ویترین مغازه ها نگاه می کنند، و احساس خوش بینی و جوانی را منتقل می کند.این رنگ تمرکز و خلاقیت را بالا میبرد و روشنفکران را جذب می کند.با دیدن رنگ زرد مغز سروتونین بیشتری آزاد می کند (احساس خوب شیمیایی طبیعی)

 

سبز

 

سبز رنگ طبیعت، بوم شناسی و ثروت است. از رنگ سبز روشن برای آرامش بخشی در اتاق های بیمارستان ها استفاده میشود.رنگ سبز تیره برای افراد محافظه کار، مذکر جذاب است. سبز با خوش شانسی، سخاوت، باروری و حتی حسادت و رشک در حالت منفی نیز در یک گروه قرار می گیرد.

 

نارنجی

 

نارنجی می تواند برای ایجاد حرکت و انرژی بدون اینکه بیننده را مقاومت کند مورد استفاده قرار گیرد. رنگ نارنجی خریداران را به طور ناگهانی مجذوب میکند و یک فراخوان به حرکت را ایجاد می کند مانند خرید، فروش یا متعهد شدن. این رنگ گرما، اشتیاق، ماجراجویی، رفتار و روش جدید را انتقال می دهد.

 

بنفش

 

این رنگ فعایلت های مغزی را که در رابطه با حل کردن مشکل است را فعال می کند. بنفش راز، خرد و احترام را به همراه دارد. برای محصولات ضدپیری و زیبایی کاربرد دارد، رنگ سلطنت و نوع  تیره آن نشان ثروت است و نوع روشن آن معرف بهار و داستان های عاشقانه ست.

 

مشکی

 

سیاه برای رساندن توانایی و قدرت استفاده می شود.انتقالات این رنگ هوشمندی، وقار، بدی، توانایی، راز، رسمی، تحریف، خوشگذرانی و .. است.

 

خاکستری

 

خاکستری نشان دهنده کمبود انرژی، خونسردی، مالیات، سنین پیری، خنثی بودن و آرام بودن است. خاکستری رنگ خوبی در طراحی لوگو نیست اما برای نشان دادن کیفیت نا مناسب چیزها مناسب است.

 

قهوه ای

 

رنگ قهوه ایی برای بیان کردن طبیعت، دوستی، راستگویی و زمین مورد استفاده قرار می گیرد. همچنین این رنگ نشان دهنده پایداری، تجربه و راحتی است.

 

 

Smartsupp Live Chat

 

 

 

 

نماد اعتماد ملی

نماد اعتماد ملی 1402

Template Settings

Color

For each color, the params below will give default values
Blue Red Oranges Green Purple Pink

Body

Background Color
Text Color

Header

Background Color

Footer

Select menu
Google Font
Body Font-size
Body Font-family
Direction