.

 

 

همیشه بالابر شیشه خودروهایی که بالابر برقی شیشه دارند برای بسیاری از رانندگان معضلی غیر قابل چشم پوشی بوده و این اتفاق بیشتر در مورد خودروهایی با کیفیت و قیمت پایین و خودروهای داخلی بخصوص پراید زیاد اتفاق می افتد.در پست های بعدی آموزشی جامع در این راستا بصورت حرفه ای و تخصصی را در اختیار شما مخاطبان بخش آموزش اتونیاز قرار خواهیم داد اما اگر تخصص زیادی در این زمینه ندارید و قصد مراجعه به تعمیرکار را نداریرد در ادامه پست راه کارهایی ساده را در اختیار شما قرار میدهیم باشد که مشکلتان حل گردد.

این مشکل در زمینه کند شدن حرکت شیشه،گیر کردن در برخی مراحل یا حتی از کار افتادن کامل سیستم را منجر می گردد،راه کار های زیر شاید شما را در این راستا کمک نماید.

 

الف: اگر قصد باز کردن پنل درب را ندارید ساده ترین راه بغیر از مراجعه به تعمیرکار این می باشد.البته راه کاریست احتمالا موقت اما کار راه انداز!

یک صابون قالبی خشک تهیه فرمایید و آنرا در زوارهایی که شیشه بر آن ها حرکت میکند بمالید و حال مجددا سیستم بالابر برقی خودرویتان را تست نمایید

 

ب: نمدیفریم (قاب) شیشه از حالت عادی خارج شده (انحراف و کج شدگی)،اگر توانایی این را دارید،خودتان دست به تنظیم آن بزنید البته شاید برای افراد عادی کارساز نباشد و یجور شبیه صاف کاری است اما اگر در این زمینه و در زمینه رگلاژ تجربه دارید،دست به کار شوید

 

ج:در این مورد،پیچ های پنل درب خودرو را باز کنید و سپس پس از تهیه روغن گریس،تمام قطعات درگیر برای سیستم بالابر را روغن کاری کنید البته اگر تنطیمات قطعات سالم است!

 

د: قطعات سیستم اگر تاب بر نداشته باشد روغن گریس دیگر بکار نمی آید و خودتان بررسی کنید (همزمان با فشردن کلید های بالابر مربوطه) و ببینید قطعات در کجا گیر دارند و با سفت و شل کردن پیچ ها و تنظیم بهتر نتیجه خواهید گرفت.

 

ذ: قسمت پلاستیکی پوشاننده دور تا دور شیشه را تعویض نمایید و همچنین در انجام این مرحله و تمتم مراحل قبل تمیز کردن بخش های بیرونی و قطعات پشت پنل ضروری است

 

ر: در برخی خودرو ها مانند پراید بدلیل ضعف قدرت خودرو بهتر است باتری خودرو را عوض کنید و ازینکه همچنان سیستم صوتی و سیستم تهویه و … روشن است اما بالابر شیشه کند است چندان توجه نکنید.

 

ز:در صورت نتیجه نگرفتن در موارد فوق به رگلاژ کامل و تعویض قطعات نیاز دارید که باید به متخصص مربوطه مراجعه نمایید.

Smartsupp Live Chat

 

 

 

 

نماد اعتماد ملی

نماد اعتماد ملی 1402

Template Settings

Color

For each color, the params below will give default values
Blue Red Oranges Green Purple Pink

Body

Background Color
Text Color

Header

Background Color

Footer

Select menu
Google Font
Body Font-size
Body Font-family
Direction