Font Size

SCREEN

Profile

Layout

Menu Style

Cpanel

جستجو حرفه ای در سایت



فروش یاتاقان و شاتون

.

No result...

 

وظیفه شاتون در خودرو چیست ؟

شاتون میله‌ای است که در موتور خودروها یا در پمپ‌های پیستونی، پیستون را به میل‌لنگ متصل می‌کند.

میان شاتون و میل‌لنگ یک یاتاقان قرار دارد تا حرکت عمودی پیستون را به حرکت دورانی میل‌لنگ تبدیل کند. در بیشتر خودروهای درونسوز شاتون را از جنس فولاد می سازند.

ساختمان شاتون

شاتون قطعه‌ای است که پیستون را به میل لنگ متصل می‌کند. این قطعه تا حد امکان سبک ساخته می‌شود. ولی در عین حال به اندازه لازم سخت و محکم می‌باشد. برای تامین شرایط فوق معمولا شاتون را از جنس فولاد می‌سازند این استحکام برای شاتون ضروری است چرا که می‌بایست ضربات ناشی از احتراق را تحمل کند (نیرویی که در زمان قدرت روی پیستون وارد می‌شود) به‌وسیله شاتون به میل لنگ منتقل می‌گردد.

شکست شاتون یکی از شایع ترین علل شکست فاجعه آمیز موتور است.

اجزای شاتون

شاتون دارای دو سر و یک ساقه می‌باشد. چنانچه مقطع عرضی ساقه شاتون را در نظر بگیریم به شکل حرف (I) در زبان انگلیسی می‌باشد. یعنی در میان فرو رفته و در کناره‌ها برجسته می‌باشد (اگر از روبرو به یک تیر آهن که به حالت افقی قرار گرفته است نگاه کنید، می‌توانید بصورت تقریبی سطح مقطع ساقه شاتون را ببینید).

سرهای شاتون با یکدیگر اختلاف اندازه دارند، بدین شکل که شاتون دارای یک سر کوچک در بالا (جایی که به پیستون متصل می‌شود) و یک سر بزرگ در پایین (محل اتصال شاتون به میل لنگ) می‌باشد. معمولا سر کوچک شاتون به صورت یکپارچه است و سر بزرگ آن بصورت دو تکه ساخته می‌شود که با کمک پیچ و مهره به هم متصل می‌شوند، اما در بعضی از موتورها هر دو سر شاتون یکپارچه است و در این نوع موتورها برای نصب و جدا سازی شاتون میل لنگ را بصورت قطعات مجزا طراحی کرده اند که بهم متصل میشوند.

سر کوچک شاتون تشکیل یک یاتاقان را می‌دهد که انگشتی پیستون از داخل آن می‌گذرد در داخل این یاتاقان معمولا یک (بوش به آستریهای قابل تعویض گفته می‌شود که در سطوح داخلی در معرض سایش نصب می‌شوند) از جنس مس یا برنج قرار می‌دهند که در تماس با پین پیستون می‌باشد.

سر بزرگ شاتون به شکل یک یاتاقان دو تکه است که متحرک نیز می‌باشد (یعنی لنگ میل لنگ در داخل این یاتاقان دارای چرخش می‌باشد) و لنگ میل لنگ را در بر می‌گیرد. نیمه بالایی این یاتاقان با ساقه شاتون به شکل یکپارچه ریخته گری می‌شود. و نیمه پایینی آن که کپه یاتاقان خوانده می‌شود به‌وسیله دو عدد پیچ و مهره به نیمه بالایی متصل می‌گردد.

در داخل سر بزرگ شاتون نیز می‌بایست بوش قرار داده شود لیکن چون خود یاتاقان شاتون دو تکه است این بوش نیز به صورت دو عدد نیم بوش در داخل نیمه بالایی و نیمه پایینی سر بزرگ شاتون جاگذاری می‌شوند. این بوش بین لنگ میل لنگ و انتهای بزرگ شاتون قرار می‌گیرد. و هدف از استفاده از آن کاهش سایش و فرسودگی بر اثر اصطکاک است.

اعضای فروش یاتاقان و شاتون.

جستجو در بانک اطلاعات مشاغل

صنعت خودرو

·  فروشندگانونمایندگیهایمجاز

 

·  تزئینات و لوازم جانبی خودرو

 

 

·  مراکز تعمیر خودرو

 

 

·  تولید لوازم و قطعات خودرو

 

 

·  خدمات بدنه خودرو

 

 

·  فروش لوازم و قطعات خودرو

 

 

·  مراکز خدماتی موتور سیکلت

 

 

·  خدمات ماشین آلات سنگین

 

 

·  امداد خودرو

 

·  مراکز معاینه فنی خودرو

 

Smartsupp Live Chat

درج آگهی در

تلفن دفتر مرکزی : 02144013038 - 02144013039

تلفن دفتر بازار :   02166607667 - 66609987

تلفن پشتیبانی : 02166686012 - 02166685441 - 02166685841  02166685687

 نمابر  :02166685418

پست الکترونیک  : Info @ servic . ir