No result.

 

اسپیکر کامپیوتر چیست؟

دانستن همیشه یکی از بهترین احساساتی بوده است که یک انسان داشته است و خواهد داشت. اگر فکر می کنید که چیزی را نمی دانید، حتماً در مورد آن تحقیق کنید. شاید تا به حال کلمه یا اصطلاح اسپیکر را زیاد شنیده اید، ولی نمی دانستید که مفهوم این کلمه چیست.  در این نوشته می خواهیم به سوال شما، یعنی “اسپیکر کامپیوتر چیست؟” پاسخ دهیم. پس اگر نمی دانید که اسپیکر چیست، با این نوشته تا انتها همراه باشید.

 

اسپیکر از اصطلاح Speaker انگلیسی گرفته شده است و همین اول بهتر است که ذکر کنیم، شما باید به عنوان یک پارسی زبان، از معادل پارسی این اصطلاح استفاده کنید. معادل پارسی اسپیکر، بلندگو است که به عنوان یک وسیله خروجی رایانه شناخته می شود که به ما اجازه میدهد صداهای پرونده های صوتی موجود در رایانه را بشنویم.

زمانی که از رایانه شخصی خود استفاده می کنید، شما داده های خام را به رایانه می دهید و اطلاعات پردازش شده را تحویل می گیرید. این روش کارکرد رایانه ها و یا دستگاه های مختلف پردازش کننده است. سخت افزارهایی برای وارد کردن این داده ها، و سخت افزارهایی هم برای خروجی گرفتن از رایانه وجود دارد. اگر خواسته باشیم مثال بزنیم، صفحه کلید یا موس یک دستگاه ورودی است که شما با آن به رایانه خود فرمان می دهید، و صفحه نمایش یا بلندگو یک وسیله خروجی قلمداد می گردد.

شما با متصل کردن یک بلندگو به رایانه می توانید خروجی رایانه را که به صورت صوت است را دریافت کنید و بوسیله گوشهایتان بشنوید. بدین ترتیب می توان از نحوه پردازش رایانه آگاه شد.

امروزه بلندگوی های بسیار متفاوتی در بازار سخت افزار رایانه وجود دارد. بسته به این که شما از آن چطور می خواهید استفاده کنید و از چه کیفیتی یا اندازه این برخوردار باشد، باید بلندگوی مورد نیاز خود را انتخاب کنید و به رایانه خود متصل کنید. برای اتصال یک بلندگو به رایانه، یک کابل برای اتصال به کیس رایانه شما وجود دارد که باید آن را متصل کنید، و یک کابل دیگر وجود دارد که شما باید آن را به پریز برق متصل نمایید. چون بلندگوهای رایانه ها از منبع تغذیه جدای از رایانه شما استفاده می کنند، و فقط سیگنال های صوتی را از رایانه شما برای پخش کردن صوت یا موسیقی می گیرند.

 

Smartsupp Live Chat

 

 

 

 

نماد اعتماد ملی

نماد اعتماد ملی 1402

Template Settings

Color

For each color, the params below will give default values
Blue Red Oranges Green Purple Pink

Body

Background Color
Text Color

Header

Background Color

Footer

Select menu
Google Font
Body Font-size
Body Font-family
Direction