No result.
 
شستشوی-مبل5

نحوه شستشوی مبل

مبل ها کثیف می شوند – این واقعیتی اجتناب ناپذیر در زندگی می باشد . خرده های مواد غذایی نیز به شکاف های مبل نفوذ می نمایند , نوشیدنی ها بر روی مبل ریخته می شوند . حیوانات خانگی نیز سطح پارچه های مبل را کثیف می کنند .خوشبختانه شستشوی مبل نسبتا آسان است  – همه شما به کمی زمان و مقداری تجهیزات شستشوی مبل عالی نیاز دارید .

اعمال قبل از شستشوی مبل

شستشوی-مبل

خرده های بزرگ کثیف را جاروبرقی بکشید . قبل از شستشوی مبل و حتی شستشوی فرش , ابتدا باید هرگونه باقی مانده ذرات روی سطح مبل و فرش را تمیز نمایید .
•    ذرات به شکاف های مبل در طولانی مدت نفوذ می کنند .
•    تمام سطوح بالشتک های مبل را به منظور شستشوی مبل , وکیوم نمایید .
•    بالشتک ها را از روی مبل بردارید و اساس مبل را وکیوم نمایید .

شستشوی-مبل2

از یک برس با موی زبر استفاده نمایید . اگر هرگونه نقاطی بر روی مبل دارای لکه و گرد و غبار سنگین بود , با استفاده از برس سفت , آن قسمت را برس بکشید تا گردو غبار جدا شود و سپس مبل را وکیوم نمایید . مبل را به منظور شستشوی آن با طراوت بمالید ولی دقت نمایید که آنقدر خشن نباشد که به الیاف پارچه مبل آسیب برساند .

شستشوی-مبل-قالیشویی
پرز و خز را ازبین ببرید . اگرچه برخی از شرکت ها محصولات خاصی را به منظور حذف خز و مو حیوانات به خانواده ها , ارائه می دهند .  جاروبرقی های عادی شما قادر نخواهد بود که خز و موی حیوانات را جمع آوری نمایند . از یک غلتک پرزگیر برای جمع آوری خز و پرزهایی که وکیوم کردن قادر به رفع آن نیست , برای شستشوی مبل خود استفاده نمایید .
•    طبق برنامه برای شستشوی مبل خود عمل کنید . به منظور جمع آوری کل موها و پرزها تمام سطح مبل را طبق یک شبکه سیستماتیک تمیز کنید تا هیچ پرز و خزی جا نماند .

شستشوی-مبل3
هر سطح سختی را به خوبی تمیز نمایید . بسیاری از مبل ها سطوح چوبی بی حفاظ یا از جنس مواد دیگر دارند و شما می خواهید مطمئن شوید که در شستشوی مبل هایی با این ویژگی  دقت لازم صورت می گیرد . شوینده ای را بیابید که برای شستشوی مبل و شستشوی فرش شما مناسب باشد .  اگر مبل شما سطحی با جنس خاص ندارد , شوینده های همه منظوره کفایت می کنند .
اگر اسپری شما , فضای وسیعی پاشیده می شود .می توانید اسپری را بر روی یک ح.له کاغذی بپاشید و به سادگی برای شستشوی مبل بر روی سطح بمالید . این امر مانع از این می شود که مواد شیمیایی ناخواسته بر روی سطحی از پارچه مبل پاشیده شود .
شستشوی-مبل4
پارچه مبل را تعیین نمایید . برچسب مبل خود را نگاه کنید تا متوجه شوید که از چه جنسی ساخته شده است . با استفاده از این دستورالعمل های برچسب , متوجه خواهید شد که از چه مواد شوینده ای استفاده نمایید .
“W” این عبارت به این معنا می باشد که در شستشوی مبل از مواد شوینده مبتنی بر آب به همراه جارو بخار استفاده نمایید .
“WS” این عبارت به این معنی می باشد که در شستشوی مبل مواد شوینده مبتنی بر آب به همراه جارو بخار یا مواد شوینده خشکشویی استفاده نمایید .
“S” این عبارت به این معنا می باشد که در شستشوی مبل تنها از مواد شوینده خشکشویی استفاده نمایید .
“O”  این عبارت به این معنا می باشد که در شستشوی مبل باید از مواد آلی استفاده شود , یعنی باید آب سرد در شستشوی مبل مورد استفاده قرار گیرد .
“X”  این عبارت به این معنا می باشد که در شستشوی فرش می توانید هم وکیوم نمودن و هم برس با موی زبر را به تنهایی استفاده نمایید یا از یک سرویس شستشوی حرفه ای استفاده از شامپو استفاده نمایید .
مطالب مرتبط :
•    شستشوی مبل با مواد شوینده مبتنی بر آب و یک جارو بخار
•    خشکشویی مبل
•    شستشوی مبل چرمی