دکوراسیون پرده منزل

 

curtain home 1 دکوراسیون پرده منزل

پرده ها ضمن فواید کاربردی ، از نظر شکل ظاهری نیز متنوع بوده و می توان با انتخاب مدل پرده متناسب با دکوراسیون اتاق و همچنین در نظر گرفتن پارچه ای با طرح و رنگ مناسب و هماهنگ با سایر اجزای دکوراسیون منزل ، ترکیبی زیبا و چشمگیر میان پرده و دکوراسیون اتاق ایجاد کرد. در اینجا سری دیگری از انواع مدلهای جدید پرده را با هم می بینیم.

 اندازه و مقیاس پنجره های ناهنجار را می توان با استفاده از چوب پرده های بزرگ تر از عرض پنجره، یا پرده های پهن تر و بلندتر، البته با در نظر گرفتن اندازه های یک اتاق تناسب داد. در برخی اتاقها رادیاتور یا فنکوئل در زیر پنجره قرار گرفته است. در این مواقع استفاه از تور یا حریر عملی ترین و مناسب ترین کار است. مواردی دیگر مثل اینکه آیا پنجره به داخل گشوده می شود و یا به خارج، یا اینکه پنجره بالا رونده است و یا بطور افقی باز می شود نیز باید در طراحی پرده در نظر گرفته شود. در ابراز سلیقه خود آزاد باشید و از اینکه گوشه ای از شخصیت خود را در طرح پرده نمودار کنید واهمه ای نداشته باشید. اما در نظر داشته باشید که این پرده ها هستند که حالت و احساس اتاق را بیان می کنند. پرده های کلاسیکی که والان و کناره طراحی شده دارند صحبت از رسمی بودن می کنند. بالاروهای پفکی و والان های لَخت و ملایم ، فضایی رمانتیک برای مبلمان شما به وجود می آورند.

 نوع و جنس

 پارچه و تور بیشتر از هرعاملی در نمای پرده های شما تحول ایجاد می کند. در واقع درجه رسمی بودن پرده ها را طرح و جنس پارچه تعیین می کند. انواع تور و حریر از نوع نازک و و یا ضخیم، بی آنکه نور یا منظره بیرون را کور کنند، قادر هستند نور مستقیم را ملایم کنند و به آرامش اتاق بیفزایند. همزمان با ایجاد یک محیط خلوت ، پرده توری برای جلوگیری دید از بیرون و پوشاندن مناظر نامطلوب بسیار مؤثر می باشند. تورها از انعطاف قابل توجهی برای تزئین پنجره ها برخوردارند.

پرده توری را می توان با چین های ظریف و ملایم آراست. با استفاده از شگردهای تزئینی و طراحی مناسب ، نواقص یک پنجره را می توان برطرف کرد. به عنوان مثال:

 ۱- یک پنجره بلند و باریک را می توان به توسعه دادن و پهن تر گرفتن کناره های پرده عریض جلوه داد و با شروع کردن پرده از نقطه بالاتر از پنجره به آن ارتفاع داد.

 ۲- می توان دو پنجره ناهمگون که در کنار هم واقع شده اند را به وسیله استفاده از تنها یک کناره پرده برای هر کدام و با تزئین و جمع کردن آن در جهت مخالف یکدیگر، به صورت جالبی همگون جلوه داد.

 ۳- و یا برای یکنواخت کردن پنجره های یک اتاق که به اندازه اشکال مختلف هستند از این روش استفاده کرد: اگر که یکی از پنجره ها کوتاه تر از دیگری باشد، چوب پرده و یا والان را به بلندی پنجره دیگر نصب کنید تا هر دو یک قد به نظر بیایند.

 سلیقه خود را ابراز کنید

 اتاقهای نشیمن و ناهارخوری منازل که معمولاً بیشتر از دیگر اتاقها مورد استفاده هستند بیانگر سبک و سلیقه دکوراسیون شما هستند. اگر مدلهای ساده تر و اسپرت را می پسندید از پرده های سبک، تور یا حریراستفاده کنید. اگر مایلید فضا رسمی و مجلسی تر جلوه کند از والان دراپه یا کرواتی، و یا کناره های آسترشده استفاده نمایید. این مدلها مناسب اکثر پنجره ها می باشند. نوع پارچه و تور، مفصل بودن طرح و یراق و آلات همگی میزان رسمی بودن طرح را بیان می کنند. پرده از نوع کلاسیک یا پارچه های متین و سنگین همراه با تور و طرحی متنوع بیانگر شخصیتی رسمی و سنتی است. امروزه از نظر دکوراسیون ، به اتاق ناهارخوری بیشترین توجه را باید معطوف داشت. این اتاق می تواند عملکردهای متفاوتی در یک خانه داشته باشد . برای مثال به جهت اتاق کار و یا حتی قسمتی از اتاق نشیمن استفاده شود. اگر اتاق ناهارخوری شما فقط برای مواقع رسمی و مهمانی است پرده های شفاف و تورهای مرغوب و کیفیت بالا زیبائی بخش اتاق شما خواهند بود. بخصوص این که این گونه پارچه ها در مجاورت نور چلچراغها و یا نور آفتاب جذاب و درخشنده جلوه می کنند. اگر اتاق ناهارخوری شما قسمتی از اتاق نشیمن شما را تشکیل می دهد، پارچه هایی که خاصیت کنترل نور خورشیدی را داشته باشند و در عین زیبائی و جذابیت بتوانند دید از بیرون به داخل منزل را محدود کنند، توصیه می شوند. به هر حال از هر موقعیتی برای بیان احساس و سلیقه دکوراسیون خود استفاده کنید، حتی در مورد نقاط پر رفت و آمد خانه!

 Curtain home decorating41 دکوراسیون پرده منزل

سرویسهای بهداشتی منزل

 مهمترین نکته در مورد پنجره دستشویی های منازل، ممنوعیت و کنترل دید از خارج به داخل توالت می باشد. برای این فضاها پرده ای که در مواقع لزوم بشود آن را کنار زد و یا بالا برد قابل استفاده می باشد. شید و تور می تواند مناسب باشد. به خاطر وجود رطوبت هرگز از پارچه ابریشمی استفاده نکنید. به طور کلی سادگی در نوع پارچه پرده، طراحی پرده و دکور مناسب ترین راه حل است.

 Curtain home decorating دکوراسیون پرده منزل

آشپزخانه

 به طور کلی فضای آشپزخانه، به نور فراوانی احتیاج دارد، چه نور طبیعی و چه نورغیرطبیعی، تورهای حاشیه ای مخصوص آشپزخانه به اندازه های ۳۰ الی ۹۰ سانت با کناره های هماهنگ، پرده های نیمه که با رنگ و نقوش خود صمیمیت و شادی به فضا می دهند مناسب می باشند ولی از ورود نور جلوگیری نمی کنند. به دلیل این که پرده های آشپزخانه زود کثیف می شوند” بهتر است پرده ها از جنس پارچه های قابل شستشو و با طرح های ساده باشند. این فضا معمولا مملو از وسائل شفاف و درخشنده و سطوح سنگی و سرد می باشد . بنابراین سعی کنید برای  افزودن به گرمی و صمیمیت ، از رنگهای شاد و فانتزی استفاده کنید.

Curtain home decorating2 دکوراسیون پرده منزل 

اتاق کار و اتاق نشیمن یا تلویزیون

در این اتاقها اغلب کامپیوتر، قفسه کتاب، تلویزیون، اسباب بازی کودکان و مبلمان نرم و راحت مرکزیت و اهمیت بیشتری را دارند. تزئینات و دکوراسیون ، پرده ها را متین و ملایم و در عین حال قابل باز و بسته شدن انتخاب فرمایید. شید، تور یا حریر با یک والان ساده فضائی راحت و گرم برای اتاق کار ایجاد می کنند. برای اتاق نشیمن یا تلویزیون هر نوع پرده کرکره و یا پرده پارچه ای با طرح ملایم و ساده به خوبی انجام وظیفه می کند.

Curtain home decorating3 دکوراسیون پرده منزل

 

راه حل هایی برای کنترل گرما و سرما

 پنجره های بزرگ و زیبا بسیار به چشم دلپذیر می آیند، اما از طرفی هم مشکلات زیادی برای گرم و یا خنک کردن اتاق ایجاد می کنند. با کمک پرده ها و دیگر تزئینات می توان به این مشکل فائق آمد. بعضی از انواع پارچه ها طبیعتا عایق های خوبی هستند.پارچه های مقاوم در برابر آفتاب:

هیچ چیز به سرعت آفتاب پارچه ها را از بین نمی برد! اگر در مناطق پرآفتاب زندگی می کنید، یا پنجره ای دارید که دائماً آفتاب گیر است، بهتر است از پارچه هایی استفاده کنید که کمرنگ بوده و نور آفتاب را دفع می کنند و در نتیجه کمتر رنگ خود را از دست می دهند. از طرفی پارچه های تیره نور خورشید را جذب کرده و رنگ خود را می بازند. برای محافظت پرده ها از نور خوررشید و اشعه ماورای بنفش بهتر است که پرده را آستری سفید بدهید و یا پشت آنها از تور یا شید استفاده کنید. مواد مصنوعی و پلی استر بیشتر در مقابل نور آفتاب مقاوم هستند و هر دوی آنها رنگشان را ثابت نگاه می دارند. الیاف استتات را در بعضی موارد با ابریشم و کتان مخلوط می کنند تا مقاوم تر باشند.

ممکن است شما از آن دسته افرادی باشید که بخواهید پرده های منزل را خود طراحی کنید و بدوزید. قبل از اینکه به چنین کاری دست بزنیدچند نکته زیر را در نظر بگیرید: اول طرح و نقشه واندازه پرده ها را کاملاً مشخص کنید. سپس محل کار خود را از قبل تعیین کنید و اندازه کافی سطح مناسب را برای کار در نظر بگیرید.

سپس مناسب ترین نوع و جنس پارچه و تور را انتخاب کنید و تصمیم بگیرید که آیا به آستر نیاز دارید یا خیر. با اندازه گیری و برش دقیق، پروژه دکوراسیون شما حتی پر از لذت و موفقیت خواهد بود!

 نکته هاى مفید درباره پرده

 پرده از جایگاه مهمى در دکوراسیون هر فضایى برخوردار است و بخش چشمگیرى از سطوح دیوارها را اشغال مى کند. برخى پرده را لباس خانه مى دانند از این رو دانستن نکته هاى ظریف اما مهم درباره انتخاب پرده مى تواند شما را در تهیه پرده مناسب براى منزلتان یارى دهد.

در هر خانه پنجره هاى متعددى در ابعاد و به اشکال مختلفى وجود دارند که هر یک باید با پرده اى متناسب با ویژگى هاى خاص خود پوشانده شوند. هنگامى که قصد دارید پرده اى براى یک پنجره انتخاب کنید باید مدلى را برگزینید که هم به لحاظ زیبایى و هم از نظر کاربردى براى آن پنجره و دکوراسیون اطرافش مناسب باشد. مدل پنجره خود یکى از عوامل متعددى است که در انتخاب پرده باید در نظر داشت. بلندى یا کوتاهى، عریض بودن یا باریکى پنجره، نحوه باز و بسته شدن آن و چگونگى و محل قرار گرفتن آن در دیوار، برخى از اطلاعاتى هستند که تصمیم گیرى ما درباره مدل پرده را تحت تأثیر قرار مى دهند. مدل انتخابى شما براى پرده باید امکان باز و بسته شدن راحت پنجره ها و درهاى شیشه اى را فراهم کند و مدل پرده نباید موجب ایجاد اشکال و مزاحمت در این امر شود. مثلاً براى پنجره هایى که رو به داخل باز مى شوند، باید چوب پرده اى بلندتر از عرض پنجره در نظر گرفت تا بتوان هنگام نیاز به باز کردن پنجره، پرده ها را کاملاً به دو طرف پنجره هدایت کرده و جمع کرد. به این ترتیب پنجره آزادانه باز و بسته مى شود.

بلندى یا کوتاهى، عریض بودن یا باریکى پنجره، نحوه باز و بسته شدن آن و چگونگى و محل قرار گرفتن آن در دیوار برخى از اطلاعاتى هستند که تصمیم گیرى ما درباره مدل پرده را تحت تأثیر قرار مى دهند. مدل انتخابى شما براى پرده باید امکان باز و بسته شدن راحت پنجره ها و درهاى شیشه اى را فراهم کند و مدل پرده نباید موجب ایجاد اشکال و مزاحمت در این امر شود.

اگر پنجره در فرورفتگى دیوار قرار گرفته باشد مى توان پرده را درون این فرورفتگى یا بیرون از آن نصب کرد. اما نصب پرده در داخل فرورفتگى و در نتیجه فاصله بسیار کم آن با پنجره، اگرچه به زیبایى پرده و پنجره مى افزاید اما مانع عبور بخش اعظم نور می شود و فضا را تاریک مى کند. همچنین در این صورت پرده باید از ابعاد قاب پنجره پیروى کند. در مقابل، نصب پرده در بیرون از قاب فرورفتگى دیوار این امکان را به ما مى دهد که پرده را به طور کامل به دوطرف پنجره بکشیم و جمع کنیم و در مواقع لازم از نور بیشترى بهره مند شویم؛ همچنین مى توانیم بنا به سلیقه خود و متناسب با دکوراسیون اتاق از پرده هاى بلند براى پنجره هاى کوتاه نیز استفاده کنیم. اگر در زیر پنجره رادیاتور شوفاژ نصب شده است بهتر است آن را با پرده، به خصوص پرده ضخیم، بپوشانیم زیرا در زمستان مانع انتشار گرما در محیط اتاق خواهد شد.

 در چنین مواردى مى توان از یک پرده بلند دوتکه و در صورت تمایل والان از جنس آن استفاده کرد که در دو طرف پنجره جمع مى شوند و در قسمت وسط از یک سایبان که در مواقع لازم بسته شده و پنجره را مى پوشاند بهره گرفت.

 چنانچه بودجه محدودى در اختیار دارید انتخاب مقدار بیشترى پارچه ارزان قیمت بهتر از مقدار کمترى پارچه گران قیمت است. زیرا از پارچه ء بیشتر مى توان پرده اى پُرچین تر دوخت و پرده پُرچین تر همواره نمایى زیباتر خواهد داشت.

 دوخت پرده هاى دولایه از پارچه هاى رنگین، به اتاق هایى که طراحى و دکوراسیون رنگینى دارند زیبایى بیشترى مى بخشد. این پرده ها را به صورتى جمع کنید که لایه زیرین نیز دیده شود.

 در اتاق هایى که از نور شدید آفتاب برخوردارند در زیر پرده از سایبان استفاده کنید و چنانچه از پرده هاى رنگین استفاده مى کنید یک آسترى در زیر پرده نصب کنید تا از رنگ پریده شدن پارچه اصلى پرده بر اثر شدت نور آفتاب جلوگیرى کند. این آسترى ممکن است به پشت پرده دوخته شود و یا از چوب پرده دیگرى در زیر آن آویزان باشد. دوخت آسترى به پشت پرده اصلى همچنین موجب سنگین تر شدن پرده و زیباتر شدن نماى ظاهرى آن مى شود. اما آسترى هاى جدا موجب دیرتر کثیف شدن پرده اصلى مى شوند زیرا دوده اى را که از شکاف پنجره به داخل راه مى یابد جذب می کنند و مانع رسیدن آن به پرده اصلى مى شوند.

اگر به خانه دیگرى نقل مکان مى کنید و پرده هاى قبلى شما براى پنجره هاى خانه جدید کوتاه هستند مى توانید با افزودن نوارهایى از پارچه اى به رنگ متناسب به پایین پرده و دوخت والانى از این پارچه ارتفاع آن را به میزان دلخواه برسانید. گزینه دیگر این است که هنگام جابه جایی به منزل جدید، پرده های قبلی خود رابه خریدار خانه تان بفروشید و پرده های خانه جدید را هم از فروشنده بخرید.

تن پوش خانه

 هیچ‌ فضایی‌ بدون‌ پوشش‌ مناسب‌ برای‌ پنجره‌ها کامل‌ نمی‌ شود. پوشش‌ پنجره‌ها حس‌ کامل‌ بودن‌ فضا و امنیت‌ را برای‌ فرد به‌ وجود می ‌آورد. این‌ مسئله‌ به‌ ویژه‌ برای‌ اتاق‌ نشیمن‌ و پذیرایی‌ بسیار مهم‌ است. به‌ علاوه رنگ‌ و طرح‌ پرده، به‌ علت‌ سطح‌ وسیعی‌ که‌ دربرمی‌گیرد، تأثیر بسیاری‌ در کیفیت‌ احساسی‌ فضا دارد.

 تغییر دادن‌ پرده‌ها از اولین‌ راهکارها برای‌ ایجاد تنوع‌ و تغییر دکوراسیون‌ است. اما پرده‌ گرانقیمت‌ و زیبا به‌ تنهایی‌ برای‌ جذابیت‌ فضا کافی‌ نیست، بلکه‌ تأثیر توأمان‌ و هماهنگ‌ ِ رنگ‌ و طرح‌ پرده‌ با سایر اجزای‌ مبلمان‌ است‌ که‌ موفقیت‌ دکوراسیون‌ را تضمین‌ می‌ کند.

 اگرچه‌ برای‌ انتخاب‌ پرده‌ آگاهی‌ به‌ روحیه‌ فضای‌ اتاق‌ نشیمن‌ یا پذیرایی‌ و رنگ‌های‌ غالب‌ مورد استفاده‌ و سبک‌ مبلمان‌ ضروری‌ است، اما نکات‌ زیر نیز می ‌تواند در استفاده‌ مناسب‌ از پرده‌ به‌ عنوان‌ عنصر تزیینی‌ مؤثر باشد:

 – اگر پارچه‌ پرده‌ را به‌ میزان‌ بیشتری‌ تهیه‌ کنید می ‌توانید از آن‌ برای‌ تهیه‌ دستمال‌ سفره، رومیزی، کوسن‌ و… هم استفاده‌ کنید.

به‌ همین‌ ترتیب‌ اگر از پارچه‌ رومبلی‌ مقداری‌ اضافه‌ دارید می ‌توانید پرده‌ ساده‌ خانه‌ را با نواری‌ از آن‌ تجدید مدل‌ کنید. این‌ پارچه‌ را به‌ عنوان‌ والان‌ نیز می ‌توان‌ روی‌ پرده‌ قدیمی‌ استفاده‌ کرد. در غیر این‌ صورت‌ می ‌توانید از پارچه‌هایی‌ که‌ ترکیب‌های‌ مختلف‌ از رنگ‌های‌ غالب‌ مبل‌ یا پرده‌ را دارند استفاده‌ کنید.

 – استفاده‌ از طرح‌های‌ شلوغ‌ و نقوش‌ درشت‌ نامشابه‌ برای‌ پرده‌ و مبل، به‌ خصوص‌ اگر تضادهای‌ رنگی‌ چشمگیر وجود داشته‌ باشد، چندان‌ مناسب‌ نیست. خوانایی‌ طرح‌ها و هارمونی‌ مناسب‌ رنگ‌ها را فراموش‌ نکنید.

 – پرده‌ها برای‌ این‌ که‌ در بهترین‌ وضعیت‌ و حالت‌ دیده‌ شوند باید پُرچین‌ و بدون‌ امساک‌ در طول‌ پارچه‌ مورد نیاز تهیه‌ شوند.

 – یک‌ پنجره‌ را با استفاده‌ از انتخاب‌ درست‌ والان‌ می‌ توان‌ مجدداً طراحی‌ کرد؛ بدون‌ آن‌ که‌ نیاز به‌ تجدید پرده‌ باشد. یک‌ لبه‌ مواج‌ یا منحنی،‌ خطوط‌ سخت‌ را نرم‌ می ‌سازد. به‌ همین‌ ترتیب‌ پرده‌هایی‌ با کناره‌ و والان‌ آویخته‌ احساسی‌ از شکوه‌ را به‌ ویژه‌ در فضاهایی‌ با سقف‌ بلند به‌ وجود می ‌آورند.

 – اگر محل‌ استقرار پنجره‌ با ساختار فضا، محل‌ مبلمان‌ و… نامتناسب‌ است، میزان‌ پوشش‌ پرده‌ را می ‌توانید بیش‌ از طول‌ پنجره‌ در نظر بگیرید. از این‌ ترفند معمولاً برای‌ طراحی‌ صحنه‌ نمایش‌ و فیلم‌ استفاده‌ می ‌شود. البته‌ این‌ امر محدودیت‌هایی‌ را برای‌ جمع ‌کردن‌ پرده‌ ایجاد می ‌کند.

Smartsupp Live Chat

 

 

 

 

نماد اعتماد ملی

نماد اعتماد ملی 1402

Template Settings

Color

For each color, the params below will give default values
Blue Red Oranges Green Purple Pink

Body

Background Color
Text Color

Header

Background Color

Footer

Select menu
Google Font
Body Font-size
Body Font-family
Direction