No result.

 

نمای ساختمان چیست؟نمای ساختمان اولین گزینه ایست که در ساختمان با ما ارتباط برقرار می کند. احساس اولیه ای که در نگاه اول در مورد هر چیزی اعم از ساختمان یا غیره در ما بوجود می آید بیشترین تاثیر را در رد یا قبول کردن آن توسط ما دارد .

هنگامی که می خواهیم با شخص یا شیئی ارتباط برقرار کنیم چهره و ظاهر اولین اطلاعاتی است که از آن به ما می رسد و با بررسی و تطبیق آن با معیارهای خود ممکن است به سمت آن جذب یا از آن دفع شویم .

از این روست که چهره یا نمای ساختمان از مهمترین گزینه ها در فروش و استقبال از یک ساختمان می باشد.

.

از آنجا که بخش عمده ای از نمای ساختمان را پنجره های ساختمان تشکیل می دهند و پنجره و نما ارتباط تنگاتنگی با هم دارند و نیز با وجود آورده شدن اسامی فعالین نما و ساختمان در این سایت بر آن شدیم تا اطلاعاتی کاربردی در زمینه نما و نقش پنجره ها در طراحی نما در اختیار علاقمندان قرار دهیم .

 

 

چه نمایی بهترین انتخاب برای ساختمان ما می باشد؟

با تنوع متریال و طرح های متعددی که می توانیم برای نمای یک ساختمان برگزینیم چه نمایی بهترین نتیجه را برای ما در بر خواهد داشت؟ که همان جلب نظر و ایجاد حس مثبت توام با آسایش ساکنین است .

این سوالی است که معمولا در ذهن اکثر افرادی که دست به ساخت ساختمانی می زنند از شروع کار بوجود می آید .

در اینجا سعی می کنیم به بخشی از این سوال پاسخ دهیم:

اولین مطلبی که باید در طراحی و اجرای نمای ساختمان به خاطر بسپارید این است که نمای ساختمان یک چیز شخصی نیست که با توجه به سلیقه و نظر خود یا حتی مهندس یا مجری و حتی طراح ساختمانمان به هر صورتی که می خواهیم اجرا نماییم .

در طول زندگی خود دست به انتخابهایی می زنیم که به شخص ما بر می گردد . انتخاب کیف، کفش، لباس یا حتی ماشین و یا خانه ای که می خواهیم در آن زندگی کنیم ممکن است به رنگهای گوناگون و طرحهای مختلفی صورت گیرد که به شخص دیگری ارتباط ندارد و هر موقع که بخواهیم با مقداری سود یا ضرر نسبت به قیمتی که خریدیم آنها را عوض می کنیم؛ این انتخابهای ما معمولا چون نسبت به اشیاء آماده ای صورت گرفته نتیجه آن معلوم و قابل پیش بینی بوده است اما هنگامی که انتخابهای ما منجر به خلق اثری می شود که ممکن است قصد فروش آن را نیز داشته باشیم جریان کمی متفاوت می شود و اعمال سلیقه های شخصی و فردی ممکن است نتایج مطلوبی به دنبال نداشته باشد و مورد استقبال و توجه افراد دیگر قرار نگرفته و گاها موجبات سرخوردگی ما را نیز به وجود آورد .

اگر به تعریف هنجار یا نا به هنجاری به صورت ساده و روان بپردازیم اینگونه می گوییم که هنجار آن چیزیست که در رابطه با عموم افراد حس خوبی ایجاد کرده و مورد پذیرش واقع شده و با محیط و رفتارهای پیرامون هماهنگی دارد و نا به هنجار آن چیزیست که با توجه به عدم هماهنگی با پیرامون خود حس ناخوشایندی را بوجود آورده و به راحتی مورد قبول و پذیرش همگان قرار نمی گیرد .

با توجه به این تعریف ساده می توان نتیجه گیری کنیم که اعمال سلیقه های فردی در ایجاد یک اثر ممکن است به خلق اثری نا به هنجار منجر گردد که شاید با توجه به معیارها و نظریات ما مورد قبول خودمان باشد اما مورد استقبال و توجه عموم قرار نگرفته حس ناخوشایندی را در مخاطبین بوجود آورد .

عدم نا به همگونی و نا به هنجاریهای زیاد در یک جامعه حس عمومی افراد را متاثر کرده و زندگی در آن جامعه را ناخوشایند می نماید .

پس هنگامی که به خلق اثری می پردازیم که بدون توجه به نظر مخاطبین همیشه جلوی چشمانشان قرار دارد و قسمتی از محیط پیرامون و زندگی آنها را تشکیل خواهد داد در اصل مسئولیت بزرگتری بر عهده داشته و باید با توجه به نظر و احساس مخاطبین به خلق آن اثر بپردازیم تا با بازخور مثبتی مواجه گردیم .

متاسفانه برخی از سازندگان نیز با نمای ساختمان خود آنگونه برخورد می کنند که با کف آن . این سازندگان بدون اینکه طرح مشخصی برای ساختمان خود داشته باشند اقدام به خرید سنگ یا مصالح دیگر کرده و شروع به اجرای نما می کنند و درحین اجرا هر چیزی که به صورت فی البداحه به ذهن سنگ کار یا خودشان می رسد را در نما اجرا می کنند. اثر نهایی آن منظره ایست که شهر ما را به این روز انداخته است. این افراد در جایی که می توانند سهم خود را در زیبا تر کردن محیط پیرامون خود ایفا نمایند با بی توجهی خود چندین سال منظره ای بی روح و نازیبا را جلوی چشم شهروندان قرار می دهند و تاوان این بی توجهی را خودشان نیز با عدم استقبال خریداران و پایین تر آوردن قیمت ملک خود در هنگام فروش می پردازند . گرچه تبدیل املاک کلنگی به املاک نوساز خود باعث بهتر شدن چهره شهر می شود.

Smartsupp Live Chat

 

 

 

 

نماد اعتماد ملی

نماد اعتماد ملی 1402

Template Settings

Color

For each color, the params below will give default values
Blue Red Oranges Green Purple Pink

Body

Background Color
Text Color

Header

Background Color

Footer

Select menu
Google Font
Body Font-size
Body Font-family
Direction