همیشه کیفیت یک لباس را قیمت آن مشخص نمی‌کند مخصوصا اینکه در اکثر فروشگاه‌های لباس اجناس با مارک‌های تقلبی زیاد است. شما باید پیش از خریدن لباس کیفیت آن را چک کنید تا از مرغوبیت آن مطمئن بشوید. در اینجا نکاتی را برای شما ذکر می کنیم تا بتوانید به سرعت کیفیت لباس مورد نظر خود را تشخیص بدهید :

1. اگر پارچه لباس طرح دار است، آن را کنترل کنید تا مطمئن بشوید که طرح و الگوهای پارچه در قسمت دوخت و درزها، خصوصا در ناحیه شانه، یقه و جیب های دوخته شده به لباس، مرتب و یکدست باشد.

2. پارچه را بالا ببرید و در مقابل نور نگاه کنید و مطمئن بشوید که بافت پارچه محکم است و نخ و تار و پود خراب یا شل نداشته باشد؛ اگر پارچه مهره دوزی یا پولک دوزی شده است، دقت کنید که آنها کاملا چسبیده و متصل به پارچه باشند.

3. بافت و تار و پود پارچه را امتحان کنید. تارهای عمودی باید مستقیم از بالا به پایین لباس باشد و تارهای افقی باید با زاویه ۹۰ درجه نسبت به آنها امتداد داشته باشد.

4. پارچه های ضخیمتر و سنگین تر مانند پشم را مچاله کنید تا ببینید که آیا به حالت اولیه برمی گردد. در این صورت مقاوت پارچه را نسبت به چروکیدگی می سنجید.

5. نگاه کنید که آیا تمام کوکهای لباس محکم و درست است یا نه. شما باید در هر ۲/۵ سانتی متر پارچه، حدود ۸ تا ۱۲ کوک ببینید.

6. به لبه های لباس دقت کنید. لبه های دوخته شده لباس باید تقریبا نامرئی و غیر قابل مشاهده باشد. لبه پایین لباس باید راست و مستقیم باشد و منحنی یا چین خورده نباشد.

7. قد پارچه را مقایسه کنید: شلوار، پیراهن، دامن یا هر لباسی که قصد خرید آن را دارید، از وسط درازای آن تا بزنید تا مطمئن بشوید که دو طرف چپ و راست متقارن است. چک کنید که طرف چپ و راست یقه از نظر شکل و اندازه برابر باشد.

8. اطمینان حاصل کنید که جیب های دوخته و وصل شده به لباس کاملا یکنواخت و صاف روی لباس قرار گرفته باشد و فاصله ای بین جیب و جلوی پارچه نباشد. وقتی که لباس را در حالت عمودی نگاه می دارید نباید جیبها آویزان بشود.

9. دقت کنید که آستر لباس با برش پارچه لباس منطبق باشد. آستر لباس باید به طور یکنواخت قرار گرفته باشد و نباید تا لبه انتهایی لباس امتداد داشته باشد.

10. مطمئن بشوید که دگمه ها و جادگمه ها محکم دوخته شده اند. معمولا هرچه پیراهن تعداد دگمه بیشتری داشته باشد، کیفیت بهتری نیز دارد. داشتن دگمه اضافی هم نکته مثبتی است.

11. قبل از خریدن پیراهن آن را امتحان کنید، دگمه های آن را کاملا ببندید. دقت کنید که دگمه ها در جای مناسب خود قرار گرفته باشد تا پیراهن در قسمت قفسه سینه از هم باز نشود.

12. اگر لباس زیپ دارد، زیپش را چند بار بالا و پایین بکشید تا مطمئن بشوید که به راحتی و نرمی حرکت می کند و گیر نمی کند. زیپ معمولا باید به رنگ لباس باشد.

13. در مورد لباس های زنانه، کمربند را چک کنید. اگر لباس کمربند نازک ارزان قیمتی دارد، نشانه لباس ارزانقیمت و بدون کیفیت است

Smartsupp Live Chat

 

 

 

 

نماد اعتماد ملی

نماد اعتماد ملی 1402

Template Settings

Color

For each color, the params below will give default values
Blue Red Oranges Green Purple Pink

Body

Background Color
Text Color

Header

Background Color

Footer

Select menu
Google Font
Body Font-size
Body Font-family
Direction