.

No result.

 

 

سوالات متداول در مورد پلی اتیلن

 

 پلی اتیلن چیست و برخی ا ز کاربردهای آن چیست؟
پلی اتیلن یک ماده ی ترموپلاستیکی است که به خانواده ی گروه پلیمرها که پلی اولفین نامیده میشوند تعلق دارد. پلی اتیلن معمولا بسته به چگالی که دارد در گروههای مختلف بسته بندی میشود که شامل hdpe(پلی اتیلن چگالی بالا)، mdpe(پلی اتیلن چگالی متوسط)،ldpe(پلی اتیلن چگالی پایین)LLDPE(پلی اتیلن چگالی پایین خطی) میباشد.پلی اتیلن در یک سری متنوعی از محصولات کاربرد دارد که شامل بطری های شیر و کیسه های خرید تا لوله های پلاستیکی دارای عملکرد بالا میباشد.
مواد تشکیل دهنده ی پلی اتیلن یا hdpe چیست؟
پلی اتیلن ساخته شده از مواد اولیه نفتی که بعنوان هیدروکربن ها شناخته میشوند است. مواد اولیه ها و پلی اتیلن هر دو ساخته شده از هیدروژن و کربن هستند(هیدروکربن).در امریکای شمالی مواد اولیه معمولا گاز طبیعی است.
پلیمر چیست؟
پلیمر یک زنجیره ی بلندی از مولکولها میباشد که از بخش های کوچکتری به نام مونومرها تشکیل شده است.poly به معنای چندتا و mere به معنای بخشها است. مونومرها معمولا مولکولهای بسیار ساده ای هستند که از نظر شیمیایی با هم ترکیب میشوند و یا برای چندین بار پلیمریزه میشوند تا به ان ویژگی مورد نظر پلیمر دست یابند.
تثبیت کننده (حرارتی ،فرابنفش)چیست؟
تثبیت کننده ای حرارتی به رزین پلی اتیلن اضافه میشوند و توانایی انها را برای تحمل استرس های محیطی و طبیعی افزایش میدهد.اتی اکسیدانها در واقع اکسیده شدن پلیمر را به تعویق می اندازند.تثبیت کننده های فرابنفش uv را کاهش میدهند و پوسیدگی در برابر اشعه خورشید را کاهش میدهد.تثبیت کننده های حرارتی هم مقاومت را در برابر درجه حرارت بالا افزایش میدهد.
کربن بلک چیست؟
کربن بلک یک ماده ی رنگی سیاه است که در واقع ویژگی های مکانیکی را بالا میبرد و اشعه uv را بلاک میکند ، البته این در صورتی است که مقادیر کافی از ان به کار برده رفته باشد. در صورتی که به مقدار کافی از این ماده استفاده شود این امکان فراهم میشود که لوله در روی زمین بکار برده شود.
ایا کاربرد لوله ها و اتصالات پلی اتیلن جهت مصارف اب اشامیدنی امن و بی خطر است؟
پاسخ این سوال مثبت است و پلی اتیلن معمولا در سیستم های اب اشامیدنی مورد استفاده قرار میگیرد و کاربرد این لوله ها گواهی و استاندارد  Applications Health Effects NSF Internationals Standards را دریافت کرده است .برای مثال NSF14 و NSF 61 نمونه هایی از این استانداردها هستند. پلی اتیلن حتی برای ظروف مواد غذلیی هم مانند بطری های شیر و کیسه های پلاستیکی مربوط به مواد غذایی هم مورد استفاده قرار میگیرد.
ASTM چیست؟
ASTM (انجمن جهت ازمایش کردن و مواد) یک سازمان مستقلی است که استانداردها را مینویسد و این انجمن  استانداردهای گوناگونی را در زمینه های مختلف اعلان میدارد.ASTM انجمنی برای بیشتر استانداردها در US است و مخصوصا ان استانداردهایی که مربوط به لوله های پلاستیکی هستند.ASTM ازمایش کردن، لیست کردن و اجرای استانداردها را انجام نمیدهدو این مسایل توسط ساازمانهای دیگر انجام میگیرد.
 PPI چیست؟
PPI(plastic pipe institute) یک سازمان تجاری است که اعضای ان شرکتهای تولیدکننده پلاستیک، شرکتهای تولید کننده،شرکتهای تولید کننده لوله ها 

Smartsupp Live Chat

 

 

 

 

نماد اعتماد ملی

نماد اعتماد ملی 1402

Template Settings

Color

For each color, the params below will give default values
Blue Red Oranges Green Purple Pink

Body

Background Color
Text Color

Header

Background Color

Footer

Select menu
Google Font
Body Font-size
Body Font-family
Direction