نقاشی ساختمان یکی از راه های ایجاد تغییر در فضا می باشد که هر خانه و یا هر ساختمانی با هر نوع کاربردی بعد از گذشت مدت زمانی به آن احتیاج دارد . رنگ آمیزی راه بسیار ساده و مقرون به صرفه ای برای ایجاد تحول در دکوراسیون است .

نقاشی ساختمان چیست ؟

انواع نقاشی ساختمان

 

در اینجا به معرفی انواع رنگ ها و مزایا و معایب آن ها می پردازیم :

 

• رنگ پلاستیک

 

این رنگ ها از قدیمی ترین نوع رنگ ها می باشد . با وجود کیفیت بالای این رنگ و راحتی کار کردن با آن ، دقت بسیاری احتیاج دارد زیرا در صورت غلیظ بودن رنگ اثر غلطک یا قلم روی دیوار می ماند و باید چندین بار برای نتیجه بهتر رنگ آمیزی را تکرار کنیم . 

رنگ های پلاستیک حلال در آب می باشد و احتیاجی به مواد نفتی ندارند .این رنگ ها برای سقف بسیار مناسب می باشد زیرا پوشانندگی بالایی دارد و قابل شستشو است اما دوام آن کم است . مات است و بوی بدی ندارد . سرعت کار با آن بالا می باشد و زود خشک می شود . قابل استفاده روی آن آلات نمی باشد ، جاذب آب است و زود چرک می شود .

• رنگ روغن

 

رنگ های روغنی از گذشته مورد توجه بوده و هنوز هم برای رنگ آمیزی در و پنچره بسیار مناسب می باشد . از این رنگ ها برای عایق و ضد زنگ کردن در و پنجره استفاده می شود حتی در صورتی که برای زیبایی آن از رنگ های دیگر استفاده کنند . رنگ های روغنی به سه دسته براق ، مات و نیمه مات تقسیم می شوند .

رنگ روغنی براق ماندگاری و پوشش بالایی دارد و به دلیل براق بودن منعکس کننده ی نور و باعث روشنایی بیشتر است اما ایرادات گچ کاری را مشخص می کند .

رنگ روغنی مات نور را انعکاس نمی دهد و نسبت به نوع براق آن ایرادات را کمتر نشان می دهد . اما پوشش کمتری دارد و صد درصد قابل و شستشو نیست زیرا جای دستمال روی دیوار مشخص می شود .

• رنگ مولتی کالر

 

از این نوع رنگ روی تمام سطوح می توان استفاده کرد و بسیار دکوراتیو می باشد . رنگ های مولتی کالر مات و کم جلا بوده و ایرادات کار را پوشانده و بافت ویژه ای به آن می دهد . همچنین در مقابل دود و گرد و خاک مقاوم بودده و مناسب مکان های پر رفت و امد است و با کمترین هزینه و مواد قابل ترمیم می باشد . ضخامت آن کم بوده و بسیار سریع خشک می شود و نیز بوی بدی ندارد .

• رنگ بلکا

 

رنگ بلکا نوعی پوشش سلولزی است که از پنبه ساخته شده و جایگزین رنگ و کاغذ دیواری است و بسیار مقرون به صرفه است . عایق حرارت و رطوبت بوده و ترک نمی خورد، قابل شستشو است و با استفاده از رزین ها مخصوص قابلیت ضد آب شدن پیدا می کند . تنوع رنگ بسیاری دارد و قابل ترمیم است .

• رنگ پتینه

 

پتینه از رنگ های دکوراتیو می باشد که با استفاده از رنگ ها و ابزار های مختلف می توان بافت های زیبایی را با توجه به سلیقه هرکس به وجود آورد . این نوع رنگ به فرد اجازه می دهد آن طور که می خواهد محل مورد نظر را طراحی کند و بر روی هر سطحی قابل اجرا می باشد و نسبت به رنگ های دیگر دیرتر کثیف می شوند و بسیار مقاوم اند.

Smartsupp Live Chat

 

 

 

 

نماد اعتماد ملی

نماد اعتماد ملی 1402

Template Settings

Color

For each color, the params below will give default values
Blue Red Oranges Green Purple Pink

Body

Background Color
Text Color

Header

Background Color

Footer

Select menu
Google Font
Body Font-size
Body Font-family
Direction