No result.

 

 

 

در شیشه‌های جلو لایه P.V.B هنگام وارد شدن یک نیروی خارجی‌، خرده شیشه‌ها را در جای خود نگه می‌دارد و از پراکنده شدن آنها و ایجاد جراحت برای سرنشینان خودرو یا پرتاب شدن سرنشینان به خارج جلوگیری می‌کند. از خواص دیگر آن‌ می‌توان به کاهش انتقال صدا با فرکانس بالا‌، جلوگیری از ورود اشعه فرابنفش تا ۹۵ درصد و قابلیت ترمیم هنگام ترک‌خوردگی، اشاره کرد. شیشه‌های جانبی و عقب نیز با توجه به استحکام ایجاد شده در آنها، هنگام شکستن به ذرات کوچک و بدون لبه‌های تیز و برنده تبدیل می‌شوند که

به سرنشینان آسیب نمی‌زند. لازم به توضیح است در شیشه‌های عقبی نیز گاهی از لایه P.V.B برای افزایش ایمنی استفاده می‌شود.

▪ خط‌های مشکی‌ای که روی شیشه‌های عقب دیده می‌شوند چیستند و به چه منظور تعبیه شده‌اند؟

- خط‌های شیشه‌های عقب، نقش گرمکن دارند و از یخ‌زدگی شیشه جلوگیری می‌کنند. همچنین موجب از بین بردن آب و تمیزشوندگی بهتر و رفع شبنم و گردو‌غبار می‌شوند.

▪ قسمت بالایی بعضی از شیشه‌ها رنگی شده‌اند. این رنگ به چه منظور در شیشه به‌کار رفته است؟ آیا برای چشم راننده‌ها آسیب‌زا نیست؟ آیا مشکلی در دید شب راننده ایجاد نمی‌کند؟

- برای جلوگیری از تابش نور خورشید به صورت و چشم‌های راننده و پیشگیری از تابش نورهای خیره‌کننده، قسمت بالایی P.V.B شیشه‌های جلوی خودرو را رنگی می‌کنند. این کار نه تنها باعث آسیب‌رساندن به چشم‌های راننده نمی‌شود بلکه به پیشگیری از آسیب کمک می‌کند. رنگ کردن قسمت بالایی شیشه جلو به هیچ‌وجه مشکلی در دید راننده هنگام رانندگی در شب ایجاد نمی‌کند.

▪ آیا از شیشه‌های ‌رفلکس هم در خودرو استفاده می‌شود؟ مزیتشان چیست؟

- شیشه‌های رفلکس برای تمام اتومبیل‌ها اعم از سواری عادی‌، رالی‌ و تشریفات سیاسی

قابل استفاده است. از مزایای آن افزایش جلوه و زیبایی خودرو‌، جلوگیری از ورود نورهای خیره‌کننده خورشید در روز و نور خودروهای مقابل در شب است. این شیشه‌ها در موارد خاص از دیده شدن داخل خودرو به دلایل امنیتی جلوگیری می‌کنند.

▪ گاهی برخی از رانندگان جوان اقدام به دودی کردن شیشه‌های خودرو می‌کنند. آیا این کار از نظر مهندسی خللی در شیشه ایجاد نمی‌کند؟ از نظر ایمنی این کار را تایید می‌کنید؟

- اگر دودی کردن شیشه با پوشش‌های مدرن صورت گیرد، بلامانع است‌. معمولا در پوشش‌های مدرن به علت به‌کارگیری گونه‌های جاذب اشعه فرابنفش در ساختار شیشه‌ها، از ورود این اشعه مضر که به دلیل داشتن فرکانس بالا دارای انرژی زیادی است‌، جلوگیری می‌شود و قطعات داخلی خودرو از رنگ‌پریدگی و ترک‌خوردگی مصون می‌مانند. اما از نظر ایمنی به دلیل کاهش دید راننده نسبت به طرفین و همچنین کاهش قدرت تصمیم‌گیری در موارد خاص انجام این کار مورد تایید نیست و توصیه نمی‌شود.

▪ هنگام تعویض و خرید شیشه‌های خودرو به چه نکاتی باید توجه کرد؟

- هنگام خرید شیشه، ضمن در نظر گرفتن شکل و ابعاد هندسی باید ضریب ایمنی و سلامت شیشه (توجه به نشان استاندارد) را رعایت و دقت کرد شیشه دارای دانه‌های مزاحم دید (حباب)‌، برآمدگی و خطوط روی سطوح داخلی و خارجی نباشد.

Smartsupp Live Chat

 

 

 

 

نماد اعتماد ملی

نماد اعتماد ملی 1402

Template Settings

Color

For each color, the params below will give default values
Blue Red Oranges Green Purple Pink

Body

Background Color
Text Color

Header

Background Color

Footer

Select menu
Google Font
Body Font-size
Body Font-family
Direction