No result.

 

 



آموزش شبکه کردن دو کامپیوتر - راه اندازی شبکه workgroup

شبکه هاي کامپيوتري از لحاظ منطقي به دو دسته تقسيم مي شوند:
1. WorkGroup (Peer-To-Peer)

Domain (Server Based) .2

WorkGroup:
ساده ترين نوع دسته بندي منطقي مي‌باشد که کامپيوتر ها را در يک گروه کاري قرار مي دهد تا بتوانند از منابع يکديگر استفاده کنند. به اين دليل به اين شبکه ها Peer-To-Peer گفته مي شود که هر کامپيوتر هم مي تواند نقشServer داشته باشد و هم نقش Client.
 به طور پيش فرض شبکه ها در ويندوز به صورتWork Group هستند. براي مشاهده اين قسمت ابتدا بر روي My Computer راست کليک کرده و گزينه ي Propertis را انتخاب کنيد. سپس تب دوم يعني Computer Name را انتخاب کنيد. در اين قسمت مي توانيد با کليک بر روي گزينه يChange تنظيمات را مشاهده کنيد. در فيلد آخر کهWork Group است، مي توانيد يک نام ديگر براي گروهتان در نظر بگيريد و بدين صورت کامپيوتر هاي موجود در شبکه را دسته بندي کنيد. مثلن 5 کامپيوتر در گروه IT و 5 کامپيوتر در گروه Computer. اين نکته بسيار مهم است که قرار گرفتن کامپيوتر ها در دسته هاي گوناگون، باعث مسدود شدن دسترسي به منابع آنها نمي شود. در واقع 2 کامپيوتر مي توانند عضو دو گروه کاري متفاوت باشند اما در عين حال منابع يکديگر را ببينند و در صورت لزوم ويرايش کنند. تنها فايده ي اين دسته بندي هاي در هنگام جست و جو است. به همين دليل اين نوع شبکه ها، جز شبکه هايي با امنيت پايين(Low Security) هستند.
حال سوالي که مطرح مي شود اين است که آيا هر کامپيوتري با وصل کردن کابل شبکه مي تواند وارد اين چرخه شود و از منابع بقيه کامپيوتر ها استفاده کند؟
 جواب منفيست. درسته گفتيم اين شبکه ها Low Security هستند اما نه انقدر. هر کامپيوتر بخشي به نامLSD(Local Security Database) دارد که اطلاعات مربوط به کاربران را در خود ثبت مي کند. LSDهر کامپيوتر نيز متعلق به خود آن کامپيوتر است. اين قسمت از طريق راست کليک کردن بر روي My Computer و انتخاب Manage و سپس local users and groups قابل دسترسي است. در شبکه هاي Work Group براي اتصال به کامپيوتر ديگر، بايد يک User و Pass وارد کرد که اين دو، همان نام کاربري و پسورد شما در ويندوز هستند. بعد از وارد کردن اين اطلاعات، کامپيوتر ميزبان در LSD خود به دنبال اين اطلاعات مي گردد و اگر User و Pass شما در LSD آن موجود بود، به شما اجازه ي دسترسي مي دهد.
 نکته اي که اينجا وجود دارد اين است که اگر شما در کامپيوتر خود داراي حساب Admin هستيد اما در کامپيوتر ديگر به عنوان يک کاربر معمولي تعريف شده ايد، در هنگام اتصال به آن کامپيوتر شما تنها اجازه ي دسترسي در حد يک کاربر معمولي را داريد. بنابراين در شبکه هاي Work Group چيزي که اهميت دارد کامپيوتر ميزبان است و نه کامپيوتر ميهمان.

Smartsupp Live Chat

 

 

 

 

نماد اعتماد ملی

نماد اعتماد ملی 1402

Template Settings

Color

For each color, the params below will give default values
Blue Red Oranges Green Purple Pink

Body

Background Color
Text Color

Header

Background Color

Footer

Select menu
Google Font
Body Font-size
Body Font-family
Direction