صنعت خودروسازی، شامل تمام بخش‌های طراحی، توسعه، تولید، بازار و فروش لوازم نقلیه موتوری است. مجموعه شرکت‌ها و کارخانجاتی که در طراحی، ساخت، بازاریابی و فروشوسایل نقلیه موتوری دخیل هستند، بخشی از این صنعت هستند. در سال ۲۰۰۸، بیش از  ۷۰  میلیون وسیله نقلیه موتوری که شامل خودروهای معمولی و خودروهای تجاری می‌شود در سراسر جهان تولید شده است.

در سال ۲۰۰۷، جمعاً ۷۱٫۹ میلیون خودرو در جهان فروخته شد که:۲۲٫۹ میلیون در اروپا،۲۱٫۴ میلیون در آسیا-اقیانوس آرام،۱۹٫۴ میلیون در آمریکا و کانادا،۴٫۴ میلیون در آمریکای لاتین،۲٫۴ میلیون در خاورمیانه و ۱٫۴ میلیون در آفریقا بفروش رسید. هنگامی که بازار در آمریکا و ژاپن راکد  بود، آسیا و آمریکای جنوبی بسیار رشد کردند و قدرتمند شدند. همچنین از بازارهای بزرگروسیه، برزیل، هند و چین هم اینگونه بنظر می‌رسد که بسیار سریع رشد کرده‌اند.

از حدود ۲۵۰ میلیون وسیله نقلیه در کشور ایالات متحده استفاده می‌شود. طبق آمار سال ۲۰۰۷، حدود ۸۰۶ میلیون خودرو و کامیونت در جهان وجود دارد و سالیانه بیش از ۲۶۰۰ میلیارد گالن بنزین و گازوییل مورد استفاده خودروها قرار می‌گیرد. این آمار بسرعت در حال افزایش است بویژه در چین و هند. به عقیده برخی توسعه سیستمهای حمل و نقل شهری می‌تواند تا حدود زیادی از مصرف بیش از حد انرژی بکاهد و درنتیجه تأثیرات زیادی در سلامت افراد جامعه داشته باشد؛ ولی با اینکه در این قسمت سرمایه‌گذاری بالایی انجام گرفته، کمتر شاهد خدمات دهی این بخشها هستیم.

Smartsupp Live Chat

 

 

 

 

نماد اعتماد ملی

نماد اعتماد ملی 1402

Template Settings

Color

For each color, the params below will give default values
Blue Red Oranges Green Purple Pink

Body

Background Color
Text Color

Header

Background Color

Footer

Select menu
Google Font
Body Font-size
Body Font-family
Direction