No result.

 

لباسی با اندازه مناسب

یکی از مهم ترین مشخصه‌های لباس این است که در آن احساس راحتی کنید. لباس‌های تنگ و لباس‌هایی با اندازه‌های نامتناسب انتخاب مناسبی نیستند. بهترین گزینه این است که لباسی به طور دقیق متناسب با اندازه‌های شخصی و طبق الگوی بدن خودتان بپوشید و در واقع برای سفارش لباس سراغ خیاط بروید و بخواهید برایتان لباس بدوزد، اما از آنجایی که این کار هزینه و زمان بیشتری نیاز دارد، اغلب افراد ترجیح می ‌دهند سری به فروشگاه‌های پوشاک بزنند و از میان محصولات موجود، لباس‌های مورد نیازشان را خریداری کنند.

برای راحتی مصرف‌کنندگان و برای اینکه افراد بتوانند به راحتی لباسی متناسب با ابعاد بدن‌شان در بازار پیدا کنند از ابعاد و اندازه‌های آنتروپومتریک استفاده می‌ شود. در علم ارگونومی ‌یا مهندسی فاکتورهای انسانی، از این ابعاد و اندازه‌ها برای طراحی محصولاتی متناسب با نیاز مصرف کننده استفاده می ‌شود.

برای جمع‌آوری اطلاعات ابعاد و اندازه‌های بدنی جامعه مصرف‌کننده، محققان و پژوهشگران طبق اصول آماری اندازه‌های گروه‌های نمونه را به طور دقیق گرفته و این اندازه‌ها را به کل جامعه تعمیم می‌ دهند. بعد هم طبق همین اندازه‌ها که تناسب نزدیکی با گروه مصرف‌کننده دارد طراحی محصول صورت می ‌گیرد. لباسی که با این روش طراحی و دوخته شده باشد، برای بیشتر افراد جامعه به راحتی قابل استفاده است.

متأسفانه در کشور ما هنوز این کار به‌ طور کامل انجام نشده است و ما برای دوخت لباس از استانداردهای کشورهای دیگر استفاده می‌ کنیم بنابراین اگر برای خرید لباسی متناسب با ابعاد و اندازه‌های بدن‌تان مجبورید ساعت‌ها در بازار وقت صرف کنید. شاید یک علتش همین باشد.

Smartsupp Live Chat

 

 

 

 

نماد اعتماد ملی

نماد اعتماد ملی 1402

Template Settings

Color

For each color, the params below will give default values
Blue Red Oranges Green Purple Pink

Body

Background Color
Text Color

Header

Background Color

Footer

Select menu
Google Font
Body Font-size
Body Font-family
Direction