.

No result.

 

امروزه در خیلی از مکانها و مجتمع های مسکونی یا نظامی و یا هر مجموعه ای که در آن رفت آمد زیاد وجود داشته باشد نیازبه کنترل تردد خیلی شدید قابل احساس است و برای این کار ابزارهایی وجود دارد که قطعا یکی از انها راهبند اتوماتیک میباشد. این سیستم که به راهبند خودرویی ، راهبند پارکینگی ، راهبند اتوماتیک و راهبند هوشمند و برقی معروف است در اصل یک وسیله بالابر اهرمی بوم است که با این کار میتواند جلوی خودروهای عبوری را بگیرد و البته نام لاتین این وسیله barrier است.

 

ضرورت استفاده از راهبند:

همانطور که دربالا گفته شد کنترل تردد به خاطر امنیت بسیار مهم است مثلا در پارکینگ ها یا فرود گاها یا خروجی عوارضی ها برای اینکه بتوان خودرو را در نقطه خاصی متوقف کرد حتما نیاز به راهبند است تا بتوان با خودرو تسویه حساب کرد و یا برای بخش نظامی تنها وسیله ای که میتواند خودرو را در قسمت مورد نظر متوقف کند تا بتوان کار بازرسی را انجام داد همین راهبند خودرویی است و اگر شما بخواهید یک یا چند ورودی را به صورت کامل هوشمند کنید تا کسانی که از قبل مجوز تردد گرفته ان بتوانند از طریق  RFIDعبور کنند شما باید حتما آن قسمت را به راهبند اتوماتیک مجهز کنید.

 

راهبند ایرانی و خارجی:

البته در بازار امروز انواع راهبند موجود است هم ایرانی و هم چینی و هم مدلهایی با برند ایتالیایی که شما میتوانید طبق سلیقه یکی از آن ها را انتخاب کنید ولی باید  در زمان خرید کالای برقی خدمات و کارکرد آن را در نظر گرفت. در مدلهای ایرانی مانند راهبند سیماران و یا راهبند بتا عملکرد بسیار خوب بوده چرا که علاوه بر کارکرد خوب گارانتی طولانی و قیمت مناسب از مزیت های مدل های ایرانی میباشد. ولی تنها نکته برجسته در مدلهای ایتالیایی کیفیت آن است چرا که  اغلب به دلیل نداشتن نمایندگی مناسب متاسفانه نه قیمت مناسبی دارند و نه از خدمات خوبی بهره میبرند در ضمن این را هم باید به یاد داشت که اغلب این مدلها، فقط برند ایتالیایی دارند و معمولا در کشور چین ساخته میشوند.

راهبند اتوماتیک

 

انواع راهبند:

راهبند خودرویی تنوع زیادی دارد که به چند نمونه از آنها اشاره میکنیم

1  - راهبند اهرمی : متداولترین نوع راهبند که بیشترین استفاده ازآن میشود نوع اهرمی است. این نوع سیستم به یک بوم ثابت مجهز شده است که طول بوم میتواند از 3متر تا 8 متر تعقیر کند. به دلیل استهلاک بسیار پایین و عملکرد سریع و قابیت نصب تابلو و چراغ چشمک زن تقریبا میشود همه جا از این سیستم استفاده کرد. راهبند اهرمی در2 نوع الکترومکانیک و هیدرولیک موجود است که البته برای ورودی هایی با تردد سنگین بهتر است از نوع هیدرولیک آن استفاده کرد.

2 - راهبند بوم تاشو: این سیستم که به بوم شکسته هم معروف است مکانیزمی همانند دستگاه فوق دارد با این تفاوت که در این راهبند از بوم شکسته یا تاشو استفاده شده تا بتوان در پارکینگها و یا محل هایی که سقف کوتاه دارند استفاده کرد. بوم این مدل از راهبندها معمولا پنج متری میباشند که هنگام باز شدن و جمع شدن به نصف کاهش مییابد که خوب البته با استفاده از افراد متخصص میتوان بوم آنها را کوتاه ترنیزکرد.

 

3 - راهبند ستونی: اگر شما میخواهید یک محیط امنیتی را تحت کنترل خود درآورید هیچ چیز نمیتواند مانند راهبند ستونی عمل کند چرا که این سیستم بسیار محکم بوده و رد شدن از آن غیرممکن است و اگرکسی سعی درانجام این کارداشته باشد فقط به خود آسیب میرساند. عملکرد این راهبند کاملا متفاوت ازدو سیستم فوق است. این راهبند خودرویی دردل زمین جای میگیرد ودرصورت نیاز به شکل یک ستون به سمت بالا هدایت میشود و جلوی هر نوع وسیله سبک و سنگینی را میگیرد. این نوع راهبند معمولا تا ارتفاع یک متری از سطح زمین به بیرون می آید و هیدرولیک است.

 

 

Smartsupp Live Chat

 

 

 

 

نماد اعتماد ملی

نماد اعتماد ملی 1402

Template Settings

Color

For each color, the params below will give default values
Blue Red Oranges Green Purple Pink

Body

Background Color
Text Color

Header

Background Color

Footer

Select menu
Google Font
Body Font-size
Body Font-family
Direction