No result.

 

 

نـکـتـه‌هـای نـچـســب

در سال 1938 میلادی شرکت آمریکایی دوپونت ماده‌ای پلیمری به نام پلی‌تترافلئورواتیلن را با نام تجاری تفلون معرفی و به بازار عرضه کرد. این ماده نوعی پوشش نچسب و عایق الكتریسیته بود که هم مقاومت حرارتی بالا و هم مقاومت شیمیایی خوبی در مقابل اسیدها و بازها داشت.

 

از آنجا که میان تمامی پوشش‌های موجود، تفلون از بالاترین ضریب نچسبی برخوردار بود، از آن در ظروف استفاده شد. اداره نظارت بر غذا و داروی آمریكا هم تفلون را به‌عنوان پوشش مجاز در ظروف پخت غذا مورد تایید قرار داده و با این وجود، محققان درباره استفاده از این ظروف هشدار داده‌اند؛ به‌طوری که اگر دقت کنید می‌بینید تا به حال، پشت سر هیچ ظرفی این همه حرف و حدیث نبوده است! ظروف تفلون از آلودگی محیط زیست گرفته تا سرطان‌زایی به هر چیزی متهم شده‌اند اما  جالب اینجاست كه هنوز هم از پرفروش‌ترین ظروف پخت‌وپز به شمار ‌می‌روند.



اگر شما هم گاهی از این ظروف استفاده می‌کنید، این7 نکته را به خاطر بسپارید.

 

به علامت استاندارد توجه کنید: هنگام خرید ظروف تفلون حتما به علامت استاندارد ملی توجه کنید و به دلیل پایین بودن قیمت، انواع غیراستاندارد را انتخاب نکنید. فقط ظروفی كه در كارخانه‌هایی با مجوز پروانه ساخت از وزارت بهداشت تولید می‌شوند، استاندارد هستند.

 

 

از قاشق‌های مناسب استفاده کنید: برای پیشگیری از ایجاد خش و خراش و جلوگیری از آسیب دیدن پوشش سطح داخلی ظروف تفلون قاشق‌های تیز را به کف ظرف نکشید و هنگام پخت‌وپز تنها از قاشق‌های چوبی و پلاستیکی که گوشه‎های تیز ندارند استفاده کنید.

 

این ظروف را با ابر نرم بشویید: ظروف تفلون را با ابر نرم بشویید تا خراش برندارند. برای  شستن این ظروف از اسفنج زبر و سیم ظرفشویی استفاده نکنید چون با این کار پوشش داخلی ظرف آسیب می‎بیند و احتمال آزاد شدن مواد سمی آن افزایش می‎یابد.

 

 

 

Smartsupp Live Chat

 

 

 

 

نماد اعتماد ملی

نماد اعتماد ملی 1402

Template Settings

Color

For each color, the params below will give default values
Blue Red Oranges Green Purple Pink

Body

Background Color
Text Color

Header

Background Color

Footer

Select menu
Google Font
Body Font-size
Body Font-family
Direction