No result.

 

تریکو چیست ؟

تریکو در حقیقت بر گرفته از واژه ی انگلیسی tricot است که به نوع خاصی از بافت حلقوی تاری یا  یا  warp knitted   گفته می شود۱( مشاهده متن منبع ) و اگر به معنای واقعی  tricot رجوع کنیم ، متوجه تفاوت آن باتعریف تریکو در ایران خواهیم شد. تعریف تریکو در بازار ایران کاملا متفاوت است و  هنوز تفاوت هایی میان تعاریف وجود دارد. در اکثر مواقع و به صورت عامیانه، تریکو را به  بافت های حلقوی پودی یا همان knittingg اطلاق می کنند که به دو نوع تخت و گرد فرآوری می شود  از همین رو مجوز های مربوط به این فعالیت ها را صنف تریکو و کشباف (کشباف و جوراب ) صادر می کند.

 

 

 پارچه مناسب برای تریکو دوزی

 

پارچه ی مناسب گردبافی

برای تهیه ی پارچه گردباف جهت تولید انبوه ،لازم است چندین نکته را در نظر داشت تا در زمان تولید مشکل خاصی پدید نیاید. اینجا به برخی از آنها اشاره خواهیم کرد :

۱-توجه به عرض پارچه : عرض های نامناسب پارچه در زمان تولید باعث ایجاد پرتی بسیاری خواهد شد و برای این  موضوع ، باید میان الگو و عرض پارچه تناسب ایجاد نمود

۲-لول شدگی : لول شدن پارچه گردباف در زمان برش  و دوخت ، زحمت فراوانی را برای تولید کننده در پی خواهد  داشت . معمولا مهمترین دلیل لول شدن پارچه ی تریکو ، مربوط به تکمیل و کامپکت آن می باشد . در پارچه های دارای مواد این مورد بسیار رایج تر می باشد چون مجبورند برای پارچه های دارای مواد از درجه حرارت کمتری در زمان کامپکت استفاده نمایند . راه کار مناسب برای مواجه نشدن با این مسئله خرید مقداری کم از پارچه ، جهت انجام آزمایش و نمونه گیری می باشد.

۳- در زمان خرید پارچه رینگر یا راه راه : در این پارچه ها ، چفت شدن راه های پارچه بر روی هم به میزان زیبایی آن  می افزاید که به جز هنر برش ، به پارچه ی مناسب نیز احتیاج دارد . کجی طرح راه راه در پارچه های پنبه یکرو بسیار دیده می شود که به دلیل تاب s و z نخ آن است .

۴- انتخاب درست جنس و نوع بافت پارچه گردباف : سه عامل نوع بافت ، جنسیت و تکمیل پارچه گردباف ، بر  خصوصیات آن بیشترین تاثیر را می گذارند . با کمی شناخت بر روی این عوامل ، می توان بهترین نوع را متناسب با تولید تامین نمود.

روشی به صرفه و پر مزیت برای تهیه پارچه گردباف

یک روش برای تهیه ی پارچه گردباف و تریکو ، انجام پروسه تولید آن توسط فرد می باشد . این روش به همان نسبت که مزیت دارد ، ریسک پذیری بالایی را نیز طلب می کند . به غیر از آن  نکات و پیش نیاز هایی دارد که بسیار پر اهمیت است . در ادامه به بررسی آن می پدازیم .

مزیت ها : تولید پارچه برای یک تولیدی ، می تواند روی قیمت پارچه ، بسیار موثر واقع گردد و در انتخاب نوع ، جنس و رنگ  نیز باز دست تولید کننده بازتر می باشد .

نکات این روش : این روش به سرمایه ی قابل توجی نیاز دارد ( بدلیل حداقل تولید کارمزدی بافندگان )

این روش به دانش و شناخت بالایی نیاز دارد،

در حال تکمیل 

بررسی تریکو ، کشباف و گردباف

ما در این مطلب انواع بافت های حلقوی پودی را مورد بررسی قرار خواهیم داد و توضیحات گرد آوری شده در حیطه ی بازار ، بررسی و آموزش های پایه را برای علاقه مندان انتشار می دهیم. توجه داشته باشید که در اینجا ما تریکو را برای زیر شاخه های حلقوی پودی به کار می بریم . 

Smartsupp Live Chat

 

 

 

 

نماد اعتماد ملی

نماد اعتماد ملی 1402

Template Settings

Color

For each color, the params below will give default values
Blue Red Oranges Green Purple Pink

Body

Background Color
Text Color

Header

Background Color

Footer

Select menu
Google Font
Body Font-size
Body Font-family
Direction